Realia

  Zakładka przeznaczona dla osób po raz pierwszy mających styczność z takim blogiem, bądź tych, którzy nie zrozumieli wiele z fabuły. Nie wahajcie się zadawać nam pytań na temat reali DiKi. Postaramy się wam pomóc zrozumieć cały blog. :)

Rasy

 Rasy występujące na Delcie są różne. Niektóre z nich zostały opisane na Rynku Deltowskim (Bestiariusz/Przyjazne/Neutralne). Na blogu masz możliwość sterowania jedną z czterech ras, zaś pozostałe (tak zwane rasy "premium" - informacje znajdziecie o nich w Systemie Monetarnym na Rynku) można sobie dokupić w sklepie. Niedozwolone jest tworzenie hybryd, chyba że administrator wyrazi zgodę. 
  • Wilki Deltowskie- to stworzenia umiejętnie posługujące się magią. Od wilków ziemskich różnią się nietypowym umaszczeniem, wielkością, oraz niespotykanymi u typowych przedstawicieli tego gatunku dodatkami (rogi, skrzydła, dodatkowa para łap i tak dalej). Potrafią porozumieć się ze zwierzętami, ale opanowały również język ludzki (dla nich każda wypowiedź dowolnego człowieka, czy pochodzącego z Korei, czy z Ameryki brzmi dokładnie tak samo). Posługują się magią, jednak nie mają zdolności do przemiany w jedną konkretną formę. 
  • Wilkołaki- istoty zdolne do zmiany formy z wilczej na ludzką. W ludzkiej formie posiadają wyostrzony słuch i węch. Jako ludzie zazwyczaj nie wyróżniają się wyglądem. Często wilczy wygląd różni się znacznie od drugiej formy (jeżeli wilkołak poparzył sobie pysk, w ludzkiej formie twarz zostanie nienaruszona. Wyjątkiem jest utrata dowolnego narządu). Podobnie jak wilki Deltowskie, posługują się magią, zarówno w ludzkiej, jak i wilczej formie, jednak nie znają języka zwykłych zwierząt. 
  • Krukony- stara rasa służąca pani Mroku, potocznie zwani ludzie-kruki. Są to istoty posługujące się czarną magią. Podobnie jak wilkołaki przemieniają się w jeden gatunek zwierzęcia- kruki. W ludzkiej formie krukoni ZAWSZE posiadają czarne włosy i czerwone (rzadziej niebieskie) oczy.
  • Magowie- ludzie bez umiejętności zmiany postaci na zwierzęcą. Potrafią posługiwać się magią, przechowywać jej energię w różnych miejscach, oraz dzielić się nią z innymi stworzeniami. Każdy z nich posługuje się językiem starodeltowstkim, rzucając swoje zaklęcia, jednak nie muszą wymawiać słów na głos. Słyną ze swojej mądrości. 
  • Zmiennokształtni-  istoty o podobnych umiejętnościach do wilkołaków, jednak różnią się tym, że potrafią zmieniać formę nie z wilczej na ludzką, ale ze zwierzęcej na ludzką. Do zmiennokształtnych zaliczani są między innymi krukoni i kotołaki. 
  • Antho/Furry- człekokształtne istoty, przypominające budową ludzi, ale posiadające cechy zwierzęce (ogon, sierść, pysk). Istoty te potrafią zmieniać się również w swoje "pełne formy" (potrafią zmieniać się w zwykłe zwierzęta). Zwykle zamieszkują Imperium bądź też Assyrio. Potrafią posługiwać się magią i mają wyostrzone zmysły. 

Wymiary- ile ich jest? O co z nimi chodzi?

 Tak naprawdę nie wiemy, ile jest wymiarów, jednak wilki mają dostęp do dwóch- Ziemi i Delty. Na Ziemi jest rok 2017, a rzeczywistość jest dokładnie taka, jaką znamy (z życia realnego). Wchodząc przez portal,  lądujemy w Stanach Zjednoczonych, dokładnie w Nowym Yorku. Portal wysadza wilki w piwnicy starego, spalonego budynku przeznaczonego do rozbiórki (prace przerwano już dawno z powodu "dziwnych zjawisk" występujących na budowie). Wilki posługują się językiem angielskim- dialektem Amerykańskim (jednak nie znaczy to, że wy musicie pisać dialogi i całe opowiadania w tym języku!). Na Ziemi ludzie widzą całą magię, którą wykorzystujemy (możemy się nią posługiwać) jednak pojedynczych "przedstawicieli tego gatunku" opowiadających o tym, jak skrzydlaty wilk rozpier...rozwalił jego samochód, zwyczajnie biorą za wariatów (my jednak wolimy nie ryzykować i nie używamy magii nawet w obecności jednego człowieka). 
 Delta zaś to nasz wymiar magiczny [uwaga- nie we wszystkich królestwach można posługiwać się magią!] w którym występują magiczne istoty oraz zwykli ludzie, którzy wiedzą o naszej magii i raczej nie mają nic przeciwko. Delta jest zupełnie innym wymiarem, w innej galaktyce. Obecnie panuje rok 159 Ery Trzeciej. Inne wymiary nie zostały jeszcze odkryte.

Religie, Bogowie i Zaświaty

 Wasza postać może wyznawać religię, jaką chce. Wolny kraj, jednak...
Wiele istot z Delty to deiści- wierzą, że Bóg (którego znamy dobrze z Biblii) stworzył świat, jednak nie wierzą, że miesza się do tego, co obecnie się dzieje. Zdarzają się jednak ludy, które mają swoje wierzenia. Najczęściej są to politeiści. Przykładem są tu krasnoludy, które wierzą w boga Gharna, który jest ojcem wielu bogów opiekujących się poszczególnymi rasami. Wilki nie należą jednak do poligamistów. Wierzą w życie po śmierci, jednak większość z nich nie uznaje żadnego bóstwa. Zaświaty faktycznie istnieją i są podzielone na trzy stopnie. Pierwszym w nich to Ether, w którym po przejściu pokuty w Hadesie istoty zaznają błogi spokój. Nie wszystkie jednak trafiają do niego po przejściu Hadesu. Część z nich dostaje "drugą szansę" i wraca z powrotem na ziemię (poprzez reinkarnację). Nie wiadomo do końca, jaki jest Ether, ale ponoć jest pełen cudów. Ani ucho nie słyszało, ani oko nie widziało, jak wspaniałe są w nim rzeczy. Kolejnym stopniem w zaświatach jest właśnie Hades. To w nim wilki są sądzone, wymierzana jest im kara, za nieposłuszeństwo w świecie żywych. No i ostatni- Nether. Odpowiednik piekła i całkowite przeciwieństwo Etheru. Ten wymiar zamieszkują najbrzydsze kreatury, które stąpały po każdym wymiarze. Trafiają tam też istoty, które nie zasłużyły sobie nawet na Hades.  

Języki

 Wbrew pozorom na Delcie posługujemy się...językiem angielskim (nie oznacza to, że jesteście zmuszeni pisać w tym języku dialogów i opowiadań, piszcie zwyczajnie po polsku), jednak różni się on lekko akcentem od tego, którego uczycie się w szkole. Dawniej na Delcie istoty posługiwały się językiem "wszechnarodowym" czyli Slugharn'em znanym również jako "starodeltowski". Obecnie jest on uznawany za magiczny (służy do wypowiadania zaklęć). Niektóre zwroty, stosowane przez mieszkańców naszego wymiaru:
  • Dziecię Fenrira- inaczej Wilk Deltowski. W liczbie mnogiej: Dziecięcia Fenrira. 

Czas

 Czas Deltowski nie różni się za bardzo od czasu Ziemskiego. Rok liczy sobie dokładnie 365 dni (chyba że jest on przestępny). W dodatku dzieli się on na dobrze wam znane pory roku: wiosnę, lato, jesień i zimę. Doba trwa 24 godziny, godzina 60 minut, a minuta 60 sekund. Jedynie okresy historyczne podzielone są na trzy ery.  Ery liczy się od Wielkich Wojen Deltowskich. Miały miejsca trzy Wielkie Wojny:
  • Rozpoczęcie Ery Pierwszej (zwanej Erą Starodeltowską) - Bitwa dwóch największych demonów (Mroku i Apopisa). Trwała ona ponoć pięćdziesiąt lat. Bitwę wygrał Mroku, strącając Apopisa do pustki. Od tej pory demon zaczął władać podziemiem. Era liczyła sobie ponad 6300 lat.
  • Rozpoczęcie Ery Drugiej (zwanej Złotą Erą) - Bitwa demona Mroku i Darknessa, trwająca ponad trzydzieści lat. W ostatecznym starciu wygrał Darkness, strącając Mroku z tronu. Era ta liczyła sobie jedynie 860 lat. 
  • Rozpoczęcie Ery Trzeciej (trwającej do dzisiaj, zwaną Erą Czarną) - Bitwa ludzi o kontynent. Trwała ponoć pięćdziesiąt lat. Bitwę oczywiście wygrali ludzie. Inne magiczne stworzenia zmuszone były się wycofać. 
  Obecnie mamy rok 159 Ery Trzeciej. Co było przed Erami? Wiele ras liczyło lata po swojemu. Różne daty, które nie nastąpiły w żadnej z Er, nazywamy, Czasem Prehistorycznym (np. 4000 rok przed naszą erą).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wędrowcze, oto masz możliwość pozostawienia po sobie śladu! Proszę o podpisanie się nickiem na howrse/imieniem postaci na Divided Kingdom. Obraźliwe i anonimowe komentarze będą usuwane!